ایران نیوز

ساخت وبلاگ

95/03/31 - 20:14

شماره: 13950331001364

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/1IUJ5L
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش بندرخمیر گفت: تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مدارس کارکرد آموزش‌ و پرورش را بهبود می‌بخشد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های فرهنگی و هنری مهم‌ترین برنامه جانبی مدارس است

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرخمیر، حسن جمشیدی بعد از ظهر امروز با اشاره به درخشش دانش آموزان این شهرستان در سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری استان، اظهار داشت: دانش آموزان بندر خمیر در مسابقات امسال توانستند 50 مقام برتر اول تا سوم را در رشته‌های برگزار شده کسب کنند.

وی 22 عنوان کسب‌شده را مقام اول عنوان کرد و اظهار داشت: در زمینه مسابقات قرآنی نیز 12 دانش آموز حائز 5 رتبه اول رشته‌های حفظ قرآن و اذان شدند و 7 نفر دیگر نیز عنوان‌های دوم و سوم این رشته‌ها را به دست آوردند.

معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش خمیر با اعلام اینکه ظرفیت‌های خوب و قابل‌تأملی در مدارس برای رشته‌های فرهنگی و هنری وجود دارد تصریح کرد: با تأکید بر توجه به هنرها و آیین‌های بومی در مدارس این شهرستان و تشویق دانش آموزان برای ورود در عرصه کشوری تا کنون موفق به کسب نتایج درخشانی در این راستا شده‌ایم؛ کسب عنوان برتر مقام سرود آیینی را از آن جمله عنوان کرد.

این مسؤول تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری را در مدارس موجب اعتلای فکری دانش آموزان خواند و خاطرنشان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان دانش‌آموز و فرهنگی، تجهیز و گسترش کتابخانه‌ها و آموزش رشته‌های هنری برای امسال در اولویت کاری این حوزه قرار دارد.

انتهای پیام/3264/آ ۲۰/

http://fna.ir/1IUJ5L

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:13

95/03/31 - 20:23

شماره: 13950331001385

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/ODK2Y2
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت نشدن حقوق نیروهای پیمانکاری این شرکت طی سه ماه اخیر خبر داد.

خبرگزاری فارس: پرداخت نشدن حقوق نیروهای پیمانکاری شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در 3 ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هوشنگ صیدالی بعد از ظهر امروز در نشست با مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری و رفع مشکلات برخی صنایع استان اظهار کرد: برخی از صنایع مانند کارخانه قند یاسوج از گذشته بدهکاری‌هایی به شرکت گاز دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: کارخانه قند یاسوج برای مثال از 8 سال پیش تاکنون بدهکار شرکت گاز است.

وی بیان کرد: هر موقع اقدام برای وصول مطالبات خود از صنایع استان به صورت قانونی کردیم با پا در میانی مسؤولان استانی مواجه شدیم و همین موجب شد تا مطالبات زیادی اکنون از صنایع و دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم.

صیدالی در بخش دیگری از اظهارات خود به بدهی 840 میلیون تومانی کارخانه قند یاسوج در گذشته اشاره کرد و گفت: این بدهی اکنون به مرز یک میلیارد و 946 میلیون تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که باید در مجمع سالانه شرکت گاز در این خصوص جوابگو باشیم، افزود: در سال گذشته نیز به آن‌ها قول داده بودیم که مطالبات خود را با دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان تسویه خواهیم کرد که متاسفانه به دلیل همین پا در میانی‌ها مطالبات همچنان باقی مانده است.

این مسؤول گفت: همین موجب شده که حقوق کارکنان پیمانکاری ما از فروردین تاکنون پرداخت نشود، لذا نیرویی که سه ماه حقوق نگرفته مشکلات زیادی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/2571/آ ۲۰/

http://fna.ir/ODK2Y2

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:13

95/03/31 - 20:24

شماره: 13950331001350

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/Y3CXL8
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان گفت: تدوین سند راهبردی اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حال انجام است که هرکسی و در هر قالبی بخواهد در استان اصفهان سرمایه‌گذاری کند تکلیف خود را بداند.

خبرگزاری فارس: تدوین سند راهبردی اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر امروز محمدرضا حیدری در مراسم گردهمایی اساتید بسیج که به مناسبت روز بسیج اساتید برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل حلقه‌های علمی با رویکرد حل مسأله باید پیگیری شود؛ برای مثال باید موضوع انتقال آب سمیرم به کرمان و دلایل آن بررسی شود و یا بررسی شود چرا نفت خام فروشی شده و بنزین وارد می‌شود.

وی ادامه داد: کادرسازی نیروی جهادی در میان خانواده و کلاس و...  باید پیگیری شود که نیاز جدی به این موضوع داریم.

حیدری عنوان کرد: مطالبه‌گری از مراجع ذی‌صلاح موضوعی است که باید روی آن تمرکز کرد و در موضوع قاچاق به ستاد مبارزه با قاچاق مراجعه کرده و مطالبه کرد.

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان گفت: کمک به بسیج باید در اولویت قرار گرفته و بسیج اساتید می‌تواند مرز میان اقشار بسیج باشد تا در ارتباط با دیگر اقشار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مقابله با فساد اقتصادی باید انجام شود، اضافه کرد: خروجی فساد ظلم است؛ فساد همه ارکان ادارات را متزلزل کرده است و همه اساتید بسیجی مسؤول هستند.

حیدری ادامه داد: چمران دهه پنجاه به ما یاد داده است که از وضع موجود راضی نباشیم و تلاش کنیم؛ نگاه امت‌محوری باید در بسیج اساتید باشد که در دولت فعلی مغفول مانده است. 

وی با ذکر دیگر موضوعات مهم در میان بسیجیان، عنوان کرد: تکیه بر ایمان، خودسازی، تواضع، روحیه کار جمعی و تشکیلاتی باید پیگیری شود و در نهایت بسیجیان منتظر دستور کسی نمی‌نشیند و هر استاد بسیجی باید یک مجموعه را مدیریت کند.

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان بیان داشت: وظیفه شرعی و انسانی خود را در این پیچ تاریخی باید انجام دهیم؛ اگر دوستان به میدان بیایند کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تدوین سند راهبردی اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حال تنظیم است که هرکسی در هر قالبی بخواهد در جایی در استان اصفهان سرمایه‌گذاری کند تکلیف خود را بداند.

انتهای پیام/63076/ج30/

http://fna.ir/Y3CXL8

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:13

95/03/31 - 16:56

شماره: 13950331001157

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/H61T9
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین از اجرای 13 طرح تحقیقاتی طی سال جاری توسط این ایستگاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: 13 طرح تحقیقاتی در ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین در حال اجرا است

عادل غدیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین در سال جاری اجرای 13 طرح تحقیقاتی را در دستور کار دارد که از این تعداد چهار طرح ملی و 9 طرح استانی هستند.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها با تخصیص اعتباری بالغ بر 180 میلیون ریال و با هدف معرفی ارقام جدید لوبیا، کاهش مصرف آب، افزایش پایداری در تولید لوبیا، کاهش مصرف نهاده‌های کشاورزی در زراعت لوبیا، افزایش مکانیزاسیون در کاشت، داشت و برداشت لوبیا به اجرا در آمده‌اند.

رئیس ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها بین دو تا سه سال زمان می‌برد، بیان داشت: نتایج اولیه حاصل از اجرای این پروژه‌ها مهر ماه مشخص خواهند شد.

غدیری گفت: ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین تاکنون 150 طرح تحقیقاتی را به مرحله انجام رسانده است.

به گفته وی اجرای این طرح‌های تحقیقاتی منجر به معرفی هفت رقم جدید لوبیا شده است به طوری که قبل از انقلاب تنها دو نوع رقم لوبیا در کشور به ثبت رسیده بود و در حال حاضر این تعداد به 9 رقم افزایش یافته است.

رئیس ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین میانگین متوسط برداشت لوبیا به ازای هر هکتار را 2 هزار و 450 کیلوگرم اعلام کرد که تلاش می‌شود به 3 هزار و 100 کیلوگرم برسد.

ایستگاه تحقیقات لوبیای خمین یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی لوبیا در کشور است که دارای دستاوردهای علمی و کاربردی بسیاری است.

انتهای پیام/87009/ط20

http://fna.ir/H61T9

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:45

95/03/31 - 16:58

شماره: 13950331001014

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/RRA5YX
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک از راه‌اندازی دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی و عقیدتی و مشاوره ویژه بانوان در آینده نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی و عقیدتی بانوان در حوزه علمیه زینبیه(س) آبیک

فاطمه لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی، عقیدتی و مشاوره ویژه بانوان شهرستان آبیک در آینده نزدیک در حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این دفتر با هدف ارتباط‌گیری بانوان شهرستان آبیک با حوزه علمیه و به عنوان مرجعی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی و عقیدتی و نیز مشاوره آنان راه‌اندازی می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک ادامه داد: با راه‌اندازی دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی و عقیدتی و ارائه مشاوره، اعزام مبلغه و سخنران به مراسم مختلف بانوان از طریق این دفتر صورت می‌گیرد.

لطفی اضافه کرد: با راه‌اندازی دفتر مذکور، متعاقباً شماره تلفن ثابت جدید برای برقراری ارتباط بانوان شهرستان آبیک با دفتر اعلام می‌شود؛ گرچه دفتر پذیرای مراجعه حضوری بانوان نیز خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه مشاوره خانواده و ازدواج با مشارکت سپاه ناحیه امام صادق(ع) این شهرستان تصریح کرد: طرح این کارگاه در حال نوشتن است و به صورت گسترده در شهر آبیک برای زوجینی که در آستانه ازدواج قرار دارند، برگزار می‌شود.

این مسؤول از تشکیل هیأت خانوادگی صاحب‌الزمان(عج) در حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک بیان کرد: این هیأت با هدف ارتباط‌گیری حوزه علمیه با خانواده‌های طلاب و همراهی و حضور آنان به همراه طلاب خواهر در مراسم مذهبی و دینی تشکیل شده است.

انتهای پیام/77006/آ ۲۰/

http://fna.ir/RRA5YX

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:45

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/QDKNWX
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از 280 هزار پرونده ورودی به مراجع قضایی اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی عصر امروز در آستانه هفته قوه قضائیه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش را گرامی داشت و اظهار کرد: این شهید والامقام خدمات بی‌نظیری را قبل و بعد از پیروزی انقلاب در صحیفه نظام اسلامی به یادگار گذاشته است.

وی نقش آیت‌الله بهشتی را در تدوین قوانین کشور به‌ویژه حوزه قضائیه نقش برجسته و همراه با خیر و برکت توصیف کرد و گفت: ما در ماه مبارک رمضان قرار داریم که این ماه مزین به نام و یاد علی (ع) است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: برجسته‌ترین صفات حضرت علی (ع) برپایی عدالت است به‌طوریکه همه امروز انتظار دارند که در جامعه اسلامی ما که مسؤولان در جایگاه آن امام همام نشسته‌اند، عدالت علوی را پیاده کنند.

قاصدی افزود: باید فرهنگ عدالت در جامعه و ساختار حاکمیتی ما نمودی واقعی‌تر پیدا کند چرا که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز اقامه قصد و عدل در جامعه است که ایجاد حاکمیت دینی و اسلامی نیز بر همین پایه و اساس مد نظر بوده است.

وی هدف انبیاء و نزول کتب آسمانی را برپایی قصد و عدل در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: نباید در هیچ حالی کسی از عدالت عدول کرده و این جایگاه را متزلزل کند.

قاصدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما نیز به تناسب مسؤولیتمان در دستگاه قضا باید عدالت قضایی را رعایت کنیم و تمام تلاشمان بر این باشد تا در دستگاه‌های حاکمیتی به‌ویژه دستگاه قضا فرهنگ عدالت نمودی واقعی و آشکار پیدا کند.

وی اضافه کرد: در مجموعه قضایی عمده هدف نیروهای تشکیلاتی معطوف به رسیدگی به پرونده‌هاست و به دلیل حجم بالای ورودی پرونده‌ها که هیچ همخوانی با امکانات فیزیکی و نیروی انسانی ندارد، تلاش مضاعفی در این عرصه انجام می‌شود.

قاصدی گفت: ما با 50 درصد ظرفیت نیروی انسانی مجموعه قضایی را مدیریت می‌کنیم به طوریکه 40 درصد پست‌ها و چارت سازمانی ما خالی است.

وی در ادامه افزود:‌ در یک سال گذشته بیش از 280 هزار پرونده در مراجع قضایی استان اردبیل با این تعداد محدود نیروی انسانی و امکانات فیزیکی مورد رسیدگی قرار گرفته به‌طوریکه سعی جدی نیز بر جلب رضایت مردم بوده است.

قاصدی تصریح کرد:‌ یک قاضی به جای آن که روزانه دو الی سه پرونده را رسیدگی کند، مجبور شده هفت تا هشت پرونده را مورد مطالعه و قضاوت قرار دهد که این خود یکی از آسیب‌های اجرای عدالت در دستگاه قضاست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به اطاله دادرسی‌ها به عنوان یکی از مشکلات این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه افزایش جمعیتی را در استان به شکل محسوس شاهد نیستیم ولی همه ساله با افزایش ورودی پرونده‌ها روبه‌رو هستیم که ضرورت دارد به عنوان یک اولویت در رفع اطاله دادرسی‌ها اقدامات ضروری انجام شود تا ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی به حداقل برسد.

انتهای پیام/62001/ج40/

http://fna.ir/QDKNWX

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:45

95/03/31 - 15:55

شماره: 13950331001058

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/4T88GN
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان با اشاره به اینکه از سال‎های 1391 و 1392 درگیر تصادفات ساختگی است، گفت: اکثر تصادفات ساختگی در گلستان توسط افراد غیربومی انجام می‎شود.

خبرگزاری فارس: اکثر تصادفات ساختگی در گلستان توسط افراد غیربومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین زارعی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: افسر پلیس تصادف ساختگی را مشخص می‎کند و نوع صدمات از طریق پزشکی قانونی بررسی می‎شود که اگر به موضوعی مشکوک شویم به دنبال ادله آن خواهیم رفت.

وی در خصوص حوزه فعالیت‎های اداره کل پزشکی قانونی تصریح کرد: معاینات ضرب و جرح عمدی، ترافیکی، کار، تحمل کیفر، سلامت اختلال روانی، ازکارافتادگی و قصور پزشکی است.

* 50 هزار و 558 فقره کارشناسی از طریق پزشکی قانونی انجام شد

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان از انجام 50 هزار و 558 فقره کارشناسی توسط این اداره کل در سال گذشته خبر داد و افزود: نسبت کارشناسی انجام شده مرد به زن دو به یک بوده است که نسب به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد کاهش داشته است.

زارعی با اشاره به اینکه در سال گذشته 967 جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد، گفت: این اجساد به دلیل مرگ غیرطبیعی به پزشکی قانونی انتقال داده شدند که این تعداد در مقایسه با سال 1393 حدود 3.4 درصد افزایش داشته است که بیشترین تعداد مراجعان مربوط به ضرب و جرح عمدی بوده که 29 درصد را شامل می‎شود.

وی بیان کرد: 401 پرونده در کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی «روانپزشکی و قصور پزشکی» مورد بررسی قرار گرفته که این میزان در مقایسه با سال 1393 حدود 3.6 درصد کاهش داشته است.

* فوتی‎های برون‎شهری 4.2 درصد افزایش یافت

این مسئول از فعالیت هشت مرکز پزشکی قانونی در استان خبر داد و گفت: آمار فوتی‎های حوادث ترافیکی درون‎شهری 9.3 درصد کاهش یافته است و میزان فوتی‎های برون‎شهری 4.2 درصد افزایش نشان می‎دهد.

زارعی با اشاره به سختی جذب نیروی انسانی افزود: پروژه‎های آزمایشگاهی، تشریح و معاینات از مهمترین اقدامات پزشکی قانونی در شهرستان گنبدکاووس بوده است.

وی بیان کرد: زمین مورد نیاز برای شهرستان‎های گرگان، آزادشهر و کردکوی به منظور احداث پروژه‎های پزشکی قانونی تهیه شده است که در سال 1395 پروژه کامل پزشکی در شهرستان گرگان به بهره‎برداری می‎رسد.

انتهای پیام/83001/ذ30

http://fna.ir/4T88GN

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:45

95/03/31 - 15:58

شماره: 13950331001027

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/1UVJV9
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

معاون اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از استقبال مخاطبان مساجد در سراسر استان و خارج از استان از دو طرح فرهنگی،‌ اجتماعی، دینی «رواق معرفت» و «کوثر هدایت» خبر داد.

خبرگزاری فارس: استقبال نمازگزاران از طرح‌های فرهنگی مساجد خراسان رضوی

حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرفه این خبرگزاری در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در خصوص فوق‌برنامه‌های مساجد استان خراسان رضوی، گفت: طرح «رواق معرفت» طرحی است که با نصب تابلویی در مساجد، مطالب علمی، آموزشی، تاریخ اسلامی و اخلاق گذاشته می‌شود و هم‌اکنون 400 تابلو به این منظور توزیع‌شده است.

وی با بیان اینکه 40 هزار نسخه برگه آچار حاوی مطالب مذکور در استان توزیع می‌شود، افزود: هرماه دو بار تابلوها مطابق مسائل روز، به‌روز می‌شوند و حتی از استان‌های دیگر هم خواستار مطالب و تابلوها شده‌اند که آن‌ها را تأمین کرده‌ایم.

معاون اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، طرح بروشور «کوثر هدایت» را متعلق به مناطق تلفیقی استان عنوان و تصریح کرد: این طرح که با مسابقه همراه است در 5 شهرستان برگزار می‌شود و از 35 هزار نسخه توزیع‌شده 13 هزار نسخه برمی‌گردد که نشان‌دهنده استقبال زیاد مناطق از مسابقه است.

اسماعیلی با بیان اینکه هرماه 3 هزار جلد کتابچه برای ائمه جماعات منتشر می‌شود گفت: این کتابچه‌ها بانام پیام مسجد حاوی پیام‌هایی کوتاه به‌تناسب ایام است که ائمه جماعات بین فاصله دو نماز از آن استفاده کنند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی دوروزه برای ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی هیئت‌امنا و خدام مساجد استان خبر داد و افزود: مسائل دینی، بهداشت، احکام شرعی و آداب جذب جوانان و مسائل مدیریتی، مالی و فرهنگی مساجد در این اردوهای دوروزه مطرح می‌شود.

معاون اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی در پایان تعداد مساجد برتر و فعال محلات مشهد را 175 اعلام کرد.

انتهای پیام/3268/ذ20

http://fna.ir/1UVJV9

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:45

95/03/31 - 15:59

شماره: 13950331000945

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/WNAD05
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

دادستان مرکز گلستان با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در استان متوقف شده است، از رشد صفر درصدی این پدیده شوم در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رشد ساخت و ساز غیرمجاز به صفر رسید/ پرونده الینا در انتظار نظر قطعی پزشکی قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمصطفی حقی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: تجاوز جدیدی در عرصه ساخت و ساز غیرمجاز در استان گلستان وجود ندارد و هر آنچه دیده می‎شود مربوط به تخلفات گذشته بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ساختمان‎های غیرمجاز از دریافت هرگونه خدمات محروم هستند، تصریح کرد: به تمام عناصر از قبیل دهیاران، بخشداران، شوراهای اسلامی، سازمان امور اراضی، منابع طبیعی و محیط زیست اعلام شده تا خدمات به ساختمان‎های غیرمجاز ندهند و دستگاه خدماتی نیز حق هیچ‎چگونه ارائه خدمات به این ساخت و سازها را ندارد.

* قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز به نفع هیچ‎کس نیست

دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز به نفع هیچ‎کس نیست بر لزوم جلوگیری از این تخلفات تأکید کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این معضل در استان متوقف شده و اپیدمی و فراگیر نیست.

حقی در خصوص پرونده الینا فروتن دختر شش ساله‎ای که بعد از عمل جراحی به کما رفت، اظهار کرد: بر اساس اظهار نظر نظام پزشکی احتمال اینکه این دختربچه به چرخه حیات برگردد وجود دارد؛ ولی ما منتظر قطعی شدن جواب پزشکی قانونی هستیم.

وی با اشاره به اینکه پرونده‎های قضایی باید روند قانونی خود را طی کند، گفت: پرونده‎های قضایی نباید با یکسری اطلاع‎رسانی و ایجاد موج از حالت قضایی خارج شود، قاضی باید بدون دغدغه و فشار اجتماعی به کار خود ادامه و پرونده قضایی را بررسی کند.

* مردم نباید اسیر موج رسانه‎ای شوند

دادستان مرکز گلستان با تأکید بر اینکه مردم نباید اسیر موج رسانه‎ای شوند، اظهار کرد: این پرونده نیز مانند سایر پرونده‎ها باید نظرات کارشناسی بر روی آن اعمال شود، رأی صادر قابل اعتراض خواهد بود اما در حال حاضر این پرونده در جریان بررسی قرار دارد.

حقی در خصوص تبلیغ اینترنتی برخی شرکت‎ها گفت: این گونه تبلیغات خلاف قانون نیست مگر اینکه ماهیت فروش شرکت‎های هرمی را پیدا کند، پلیس فتا با حساسیت درباره این موضوعات ورود می‎کند.

انتهای پیام/83001/ت40

http://fna.ir/WNAD05

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:45

95/03/31 - 14:55

شماره: 13950331000889

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/9DCXYE
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

شهردار بندرکنگ گفت: در خانواده وظیفه تعلیم و تربیت بر عهده والدین بوده و در جامعه نیز شهرداری‌ در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان سهیم است.

خبرگزاری فارس: شهرداری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان سهیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرکنگ، ایوب زارعی ظهر امروز در نشست صمیمی با دانش‌آموزان نخبه بندرکنگ درمحل شهرداری این بندر اظهار داشت: توجه به تعلیم و تربیت فرزندان یکی از اولویت‌های کار نظام آموزشی و تربیتی کشور است و درخانواده نیز این وظیفه به عهده والدین میباشد و در جامعه شهرداری‌ها نیز دراین امر سهیم هستند.

وی افزود: شهرداری نیز باید فضای فرهنگی در جامعه را برای رشد فرهنگی، عملی واعتقادی نوجوانان و جوانان و حتی کودکان را با کمک سایر ارگان‌های مربوط فراهم آورد.

شهردار بندرکنگ تصریح کرد: شهرداری‌ها باید آموزش و پرورش را در خصوص امکانات نرم‌افزاری وسخت‌افزاری و کمک آموزشی تاحد ممکن کمک رسانند چرا که این کمک فقط به بحث فیزیکی مدرسه منتهی نمی‌شود بلکه کمک به نیازهای دانش‌آموزان برای فراهم نمودن محیط امن تعلیم و تربیت است.

زارعی خاطر نشان کرد: حس مسئولیت‌پذیری را از سنین پایین به دانش آموزان بیاموزیم و آنها را برای آینده پرورش دهیم و اگر از الان به این فکر نباشیم فردا دیر است.

وی یاد آورشد: درکنار فراگرفتن تئوری دروس باید به کاربردی و عملی شدن این دروس نیز توجه ویژه‌ای شود و به حمدالله نظام آموزشی ما به خوبی از عهده این وظیفه بر آمده است.

شهردار بندرکنگ در پایان هدف از این نشست را تشویق دانش‌آموزان نخبه عنوان کرد و افزود: باید نگاه ویژه‌ای به آینده سازان این نظام مقدس داشت و با فراهم‌آوردن جامعه‌ای فرهنگی با استفاده از ایده‌های نو سهولت کار تحصیل را برای آنان فراهم آوریم.

 

انتهای پیام /3264

 

http://fna.ir/9DCXYE

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 224 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:41

95/03/31 - 14:55

شماره: 13950331000915

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/WNAD00
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: با توجه به بالا بودن قیمت زمین‌های داخل شهر قم و عوارض بالای شهرداری سرمایه گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری برای ایجاد مراکز تفریحی در حاشیه شهر هستند.

خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذاران به دنبال ایجاد مراکز تفریحی در حاشیه شهر قم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عیسی رضایی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی دارای قانون خاصی است که براساس این قانون، موسسات گردشگری زیر نظر نظام صنفی فعالیت نمی‌کنند و صدور پروانه‌های کسب نیز از سوی نظام صنفی صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به جلسه هیأت وزیران در ارتباط با مصوبات این قانون گفت: هیأت وزیران مصوبه‌ای را ذیل قانون ایرانگردی و جهانگردی تصویب کردند که بر این اساس، نحوه صدور مجوز برای مراکز گردشگری و تمام وظایف سازمان میراث فرهنگی در این زمینه مشخص شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: تمام وظایف مربوط به تأسیسات گردشگری از ابتدا تا انتها از نظارت تا نرخ‌گذاری را از وظایف سازمان میراث فرهنگی بر شمرده است که در این راستا مجامع امور صنفی نباید هیچ‌گونه دخالتی داشته باشند.

رضایی با تاکید بر اینکه با تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، تا کنون مجامع امور صنفی دخالتی در زمینه صدور پروانه کسب در امور گردشگری نداشتند، گفت: ما در خواست داریم که مصوب شود که صدور پروانه‌های بهره‌برداری از سوی میراث فرهنگی از نظر اجرایی کفایت کند و همچنین نظارت اماکن گردشگری نیز چون بحث تخصصی است بر عهده سازمان میراث فرهنگی باشد.

وی بیان کرد: بر اساس استعلام کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فعالیت تاسیسات گردشگری خارج از قانون نظام صنفی است و قانون خاص در مورد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد و ما نیز در این زمینه تقاضا داریم که همه امور مربوط به تأسیسات گردشگری بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

رضایی همچنین از جانمایی مناطق نمونه گردشگری کهک و حوض سلطان خبر داد و گفت: در حال حاضر 12 منطقه نمونه گردشگری مصوب هیأت وزیران در سطح استان قم داریم که سه مورد دارای سرمایه‌گذار است و کار اجرایی روی آن انجام می‌شود و برای 9 مورد دیگر نیز در حال انتخاب سرمایه گذار هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ایجاد منطقه گردشگری حوض سلطان دارای متقاضیان فراوانی است که باید فراخوان آن به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی برسد و پس از تعیین تکلیف، به صورت عمومی فراخوان شود.

رضایی اضافه کرد: ما معتقدیم با توجه به اینکه زمین در شهر قم بسیار گران بوده و عوارض شهرداری بالا است اقبال سرمایه گذاران برای ایجاد مناطق گردشگری در داخل شهر کم شده است.

وی اضافه کرد: در حاشیه شهر قم چهار منطقه نمونه گردشگری داریم که شامل جمکران، عوارضی قم _تهران، کهک و روستای طایقان است و در صورتی که از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی تکلیف آنها روشن شود، سرمایه گذاران برای احداث تأسیسات گردشگری حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران متعددی نیز در این زمینه وجود دارند و بیشتر این سرمایه‌گذاران به دنبال ایجاد مراکز تفریحی هستند.

انتهای پیام/78005/ذ30

http://fna.ir/WNAD00

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:41

95/03/31 - 14:55

شماره: 13950331000925

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/WNAD03
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

معاون فرماندار شهرستان رزن گفت: 101 روستای شهرستان رزن زیر پوشش آبفار قرار دارد.

خبرگزاری فارس: 101 روستای رزن زیر پوشش آبفار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، علیرضا نوربخش ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رزن، تأمین آب شرب بهداشتی و سالم را یکی از اولویت‎ها دانست و اظهار کرد: آزمایش و نمونه‎گیری مستمر از آب شرب، از وقوع بیماری‎ها جلوگیری خواهد کرد چراکه بیشتر بیماری‎ها از طریق مصرف آب غیر بهداشتی منتقل می‎شود.

وی با بیان اینکه 101 روستای شهرستان رزن زیر پوشش آبفار قرار دارد، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی موظف است در ارائه آب بهداشتی و سالم به مردم ارائه خدمت کند.

معاون فرماندار رزن در ادامه با اشاره به ترکیدگی و فرسودگی خط انتقال آب دو روستای شاهنجرین و وسمق افزود: این مشکل طی یک فرآیند زمانی اصلاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: ترکیدگی لوله‎های آب علاوه بر آلودگی آب شرب باعث هدررفت آب این مناطق نیز می‎شود که امید است با اصلاح شبکه دیگر شاهد این مشکل نباشیم.

نوربخش با اشاره به ارتقای شاخص سلامت در جامعه خاطرنشان کرد: با وجود کاهش درآمدهای کشور دولت توجه خاصی به حوزه بهداشت و درمان داشت.

وی در پایان سخنانش گفت: سال گذشته بیش از 12 میلیارد تومان یارانه سلامت به مردم پرداخت شده است.

انتهای پیام/89036/صا20

http://fna.ir/WNAD03

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 175 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:41

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/158363
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

کارشناس تربیتی حوزه کودک نوجوان با بیان اینکه باید برای داشتن خانواده‎های سالم تلاش کرد، شناخت نیازها،‌ ویژگی‌ها و تنظیم رفتار براساس آنها را عامل تحقق این امر دانست.

خبرگزاری فارس: سبک زندگی اسلامی نجات‎بخش خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،‌ ظهر امروز و به همت موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی، همایش سبک زندگی اسلامی - ایرانی با موضوع تربیت دینی در جمع والدین، ‌فعالان فرهنگی و مربیان تربیتی برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به ناهنجاری‌های رفتارها در بین بچه‌ها اشاره کرد و گفت: این ناهنجاری‌ها مانع بزرگی برای عملیاتی کردن روش‌های تربیتی است؛ بنابراین تا فضای تربیتی آرام نباشد اتفاق مهم تربیتی هم رخ نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون به ویژگی‌های فرزندان دارای مشکل‌ اشاره کرد و افزود: این بچه‌ها در 13 گروه تقسیم می‎شوند که اولین آن بچه‌هایی هستند که رفتار منفی در آنها زیاد است مثلا در روز به کرات عصبانی شده، ‌پرخاش و لجبازی می‌کند.

وی دومین گروه از بچه‌های ناهنجار را کسانی معرفی کرد که از قوانین وضع شده در محیط زندگی‌شان در خانواده،‌ مدرسه و... سرپیچی می‌کنند و احترامی برای دیگران قائل نیستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه البته باید والدین و مربیان مدارس قوانینی که فراتر از توان بچه است را در نظر نگیرند، ادامه داد: بچه‌های زودرنج‌، اهل بحث و جدل،‌ دارای رفتار خشونت‌آمیز و کینه‌توز نیز جزو گروه بچه‌های مشکل‌دار هستند.

وی کسانی که اطرافیان خود را در مقابل ناملایمات تهدید می‌کنند را در گروه بعدی دانست که والدین و مربیان تربیتی باید به این موضوع بسیار توجه کنند.

تراشیون دست‌درازی کردن بچه‌ها، ‌آسیب رساندن به اموال عمومی و پایین بودن سطح یادگیری و داشتن توقع بالا از دیگران را گروه دیگری از بچه‌های مشکل‎دار و ناهنجار معرفی کرد.

وی گفت: اگر کودک یا نوجوانی یک یا چند ویژگی از این ویژگی‌ها را داشته باشد نمی‌توان او را راحت تربیت کرد بلکه باید از فرمول‌ها و روش‌های تربیتی مضاعف و درستی استفاده شود.

این استاد دانشگاه 6 علت را برای ایجاد این ناهنجاری‌ها مطرح کرد و گفت: اولین علت عدم توجه زیستی به فرزندانمان است که ممکن است تغذیه و خواب کافی نداشته باشند و یا بیماری خاصی داشته باشند.

وی‌ دومین علت را روانی خواند و گفت: توقع زیاد از فرزندان،‌ تنبیه آنها،‌ دعوای بین پدر و مادر و در محیط  پرتشنج در خانه باعث رفتارهای مشکل‌زا می‌شود.

تراشیون ادامه داد: عدم توجه عاطفی والدین به فرزندان،‌ عدم محبت کافی،‌ بی‌احترامی و نداشتن ارتباط کلامی مناسب،‌ کم‌لطفی کردن،‌ تبعیض بین بچه‌ها و ...می‌تواند زمنیه‌ساز بروز مشکل باشد.

وی دلایل اجتماعی و تربیتی را نیز از از علل ناهنجاری در رفتار بچه‌ها معرفی کرد و گفت: در راه تربیت افراط و تفریط جایگاهی ندارد و باید همیشه میانه را رعایت کرد.

این استاد دانشگاه ششمین علت را توارثی دانست و برای این علت‌ها راهکارهایی را برای والدین و مربیان تربیتی عنوان کرد و گفت: اولین نکته این است که بچه‌ها تحت فشار روانی و روحی نباشند زیرا اگر در خانه‌ای پدر و مادر دچار فشار روحی باشند این فشار به بچه‌ها منتقل می‌شود و تا مشکلات خود والدین حل نشود هیچ مشکلی از بچه حل نمی‌شود.

وی به آمار بالای طلاق در سال گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه این آمار، جدا از طلاق‌های عاطفی است که در خانواده‌های ایرانی وجود دارد و طبق گفته کارشناسان حوزه خانواده به 50 درصد هم می‌رسد.

تراشیون خاطرنشان کرد: شناخت نیازها،‌ ویژگی‌ها و تنظیم رفتار براساس این ویژگی‌ها و نیازها باعث می‌شود خانواده آرام داشته باشیم.

وی دومین نکته را نداشتن افکار منفی نسبت به فرزندان دانست و ادامه داد: بچه‌ها سرمایه زندگی هستند و هرگز نباید به دید یک مزاحم و یک موجود مانع آرامش به آنها نگاه کنیم.

این استاد دانشگاه سومین راهکار را عدم امر و نهی مکرر والدین خواند و افزود: فرزندان این خانواده‌ها در مقابل سخنان والدین خود،‌ لجوج،‌ پرخاشگر و نافرمان می‌شوند.

وی خطاب به والدین و مربیان چهارمین راهکار را شناسایی عوامل مشکل‌زا مطرح کرد و گفت: این موضوع بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

تراشیون افزود: راهکار بعدی توجه به نیازهای جسمی،‌ عاطفی،‌ اجتماعی و اقتصادی فرزندانمان است که این نیازهای را باید با دقت مدیریت کنیم و به جنبه‌های روحی، روانی و جسمی آنها توجه کنیم.

وی در پایان هدف از برگزاری همایش‎های سبک زندگی ایرانی - اسلامی را پیاده کردن روش‌ها و راه‌های معارف و تربیت دینی در بین فرزندان دانست و گفت: امیدواریم روزی شاهد به نتیجه رسیدن این مهم باشیم.

انتهای پیام/89001/ق40

http://fna.ir/158363

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:36

95/03/31 - 13:50

شماره: 13950331000750

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/OR6IXJ
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: همکاری دستگاه‌های متولی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان مطلوب بوده و باید این روند همچنان ادامه داشته باشد.

خبرگزاری فارس: همکاری دستگاه‌های متولی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ایلام مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسین کلانتری ظهر امروز در نشست علمی، تخصصی اعتیاد، مسئولیت اجتماعی، ظرفیت‌ها، راهکارها و چالش‌ها اظهار داشت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های کاری این دستگاه اجرایی بوده و در این راستا نیز برنامه ریزی لازم نیز صورت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تعدد و تنوع آسیب‌های اجتماعی با عنایت به وجود اجتماع و زندگی اجتماعی ضرورت مقابله جدی را با پدیده‌های نامیمون اجتماعی بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته تعداد و میزان آسیب‌های اجتماعی کمتر از شرایط علی بود و این مهم ضرورت تلاش مسوولان امر در این راستا را نمایان کرده و باید در این راستا کوشش بیشتری شود.

این مسوول اضافه کرد: در گذشته در حوزه مواد مخدر فقط چند نوع مواد سنتی وجود داشت اما اکنون با شمار زیاداز مواد مخدر صنعتی مواجه بوده که مقابله با هر نوع نیازمند کار و فعالیت اجتماعی است.

کلانمتری تصریح کرد: این دستگاه اجرایی سال گذشته با کمک دانشگاه تهران در این عرصه ورودی علمی و جدی داشته و در این راستا نیز توفیقاتی حاصل شده که باید این روند استمرار داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: همکاری همه دستگاه‌های متولی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضرورت داشته و باید در این راستا برنامه‌ریزی مدونی در استان صورت گیرد.

وی از مدیران دستگاه‌های مرتبط با موضوع در استان ایلام خواست تا با همدلی و همکاری بیشتری در این رابطه کوشش کنند تا مشکلات مطروحه به مرور در استان ایلام رخت بربندد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: همکاری دستگاه‌های متولی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام مطلوب بوده و باید این روند همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/2246

http://fna.ir/OR6IXJ

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:36

95/03/31 - 13:50

شماره: 13950331000757

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/C6ZHHS
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، این استان در رتبه چهارم بدترین شرایط آب و هوایی کشور قرار دارد.

خبرگزاری فارس: رتبه چهارم بدترین شرایط آب و هوایی کشور متعلق به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالباسط پاکزاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان به مناسبت روز بیابان‌زدایی اظهار داشت: سه عامل اصلی برای بیابانی شدن می‌توان لحاظ کرد که تغییر اقلیم دخالت انسان و معیشت ناپایدار جوامع محلی است.

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان افزود: عوامل فوق به تخریب سرزمین دامن زده و مسائل عمرانی و توسعه‎ای نیز از دیگر دلایل بیابانی شدن کشور است.

این مسؤول با بیان اینکه سیستان و بلوچستان نیز استانی بیایانی است، ادامه داد: محدویت‎های فراوانی در زمینه بیانزدایی وجود دارد که از جمله آنها محدویت اعتباری، نیروی انسانی، پیمانکاری، انسجام سازمانی و اقلیمی و طبیعی هستند.

وی گفت: در منطقه سیستان سه کانون بحرانی داریم که کانون بحرانی نیاتک، کانون بحرانی جزینک و کانون بحرانی شیله و تاسوکی است.

پاکزاد بیان کرد: در ایرانشهر 280 هزار هکتار کانون بحرانی وجود دارد که کانون بمپور و سمسور کانون‎های بحرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان شرایط خشکسالی را داریم، گفت: بارندگی‎ها 65 میلی‌متر بوده و این استان در رتبه چهارم بدترین وضع کشور قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال در تمام شهرستان‌ها میانگین دما بالاتر از حد بوده است که اثراتی بر پوشش منابع طبیعی استان می‌گذارد و باید اقدامات خاصی برای استان پیش‎بینی شود.

انتهای پیام/3139/ح20

http://fna.ir/C6ZHHS

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:36

95/03/31 - 12:45

شماره: 13950331000502

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/MDJHWS
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مدیر‌عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن‌کریم با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی در حسینه مزار شهدا برگزار شد.

خبرگزاری فارس: محفل انس با قرآن‌کریم با حضور قاریان برجسته کشوری و کرمانشاهی برگزار شد

صفر‌علی رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و در این ماه درهای  رحمت‌ الهی به سوی بندگان خدا باز می‌شود.

 وی با بیان اینکه آنچه خیر دنیا و آخرت انسان است، خداوند در ماه رمضان قرار داده است، گفت: به همین مناسبت محفل انس با قرآن‌کریم با حضور قاریان و حافظان برجسته کشوری و استانی به میزبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در حسینیه مزار شهدا برگزار شد.

مدیر‌عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب قرآن کریم را عهد‌نامه بین خدا و بندگان دانست و ادامه داد: بندگان واقعی خدا با اطاعت از دستورات‌ الهی و آیات سریع قرآن است که راه درست زندگی کردن را پیدا می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه رمضان یک فرصت است که خداوند به بندگان شایسته خود می‌دهد، افزود: باید سعی کنیم که نهایت استفاده را از این روزها ببریم و روزه‌داری تنها امتناع از خوردن و آشامیدن نیست بلکه باید از انجام گناه نیز پرهیز کرد. 

انتهای پیام/2700/غ10

http://fna.ir/MDJHWS

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:31

95/03/31 - 12:45

شماره: 13950331000579

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/9EYDAU
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

هفدهمین محفل طنزپردازان استان قم با موضوع ماه مبارک رمضان، چهارشنبه دوم تیر ماه 1395 برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: شروین سلیمانی و عباس فرساد مهمان قمپز هفدهم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، مهمان هفدهمین محفل طنز «قمپز»، شروین سلیمانی طنزپرداز شناخته شده و مجری آن عباس احمدی مسؤول دفتر طنز حوزه هنری قم خواهد بود.

مهمان ویژه‌ی قمپز هفدهم در زمینه طنز با مطبوعات و صدا و سیما همکاری دارد. در سابقه کاری او همکاری با شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، ورزش، گفت‌وگو و فرهنگ و نشریات رشد جوان، کرگدن و سپیده دانایی وجود دارد. مجموعه اشعار وی با عنوان «نیشدارو» نیز آماده چاپ است.

موضوع ویژه‌ قمپز هفدهم ماه مبارک رمضان است که طنزپردازان استان در آثار خود با لهجه قمی به این موضوع خواهند پرداخت. همچنین «عباس فرساد» طنزپرداز و از پژوهشگران در حوزه‌ فرهنگ و گویش قمی در این محفل به شعرخوانی خواهد پرداخت و از تلاش‌های وی در عرصه فرهنگ و هنر قم تجلیل خواهدشد.

علاقمندان به حضور در هفدهمین محفل طنزپردازان استان می‌توانند ساعت 18 و 30 دقیقه روز دوم تیرماه سالن سوره حوزه هنری استان قم مراجعه کنند.

انتهای پیام/2258/و

http://fna.ir/9EYDAU

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 175 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:31

95/03/31 - 12:45

شماره: 13950331000618

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/ITHUHM
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری یکی از شاخص‌های توسعه است، گفت: شهرداری باید در راستای کاهش هزینه حمل و نقل شهروندان‌ و حفظ محیط زیست‌ برنامه‌ریزی کند.

خبرگزاری فارس: حمل و نقل درون شهری یکی از شاخص‌های توسعه است

 آرش رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه شهروندان در برنامه‌های مدیریت شهری باید همراه شهرداری باشند، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به شهروندان از اهداف شهرداری است.

وی با تاکید بر این موضوع که باید شهروندان را در جریان اجرای برنامه‌ها و تصمیمات شهرداری قرار دهیم، ادامه داد: باید به دنبال فضایی برای افزایش روحیه مشارکت شهری از فضاهای کوچک‌تر محله‌ها باشیم و با بررسی نیازها و توانمندی محله‌ها از مشارکت مردم استفاده کنیم.

شهردار کرمانشاه مشـارکت شـهروندان در امـور شهری را یک ضرورت دانست و افزود: این ارتباط می‌تواند باعث توسعه پایدار شهری شود.

وی با اشاره به حمل و نقل درون شهری، گفت: حمل و نقل درون شهری یکی از شاخص‌های توسعه است و باید شهرداری در راستای کاهش هزینه حمل و نقل شهروندان‌، حفظ محیط زیست‌ و جلوگیری از اتلاف وقت برنامه‌ریزی کند.

این مسؤول مدیریت هوشمند حمل و نقل را به‌عنوان هدف اصلی و اساسی حوزه معاونت ترافیک بیان کرد و گفت: مدیریت هوشمند حمل و نقل؛ باید بستر مناسب برای دسترسی همه شهروندان به حمل و نقل با کیفیت مناسب و حل معضل ترافیک در شهر را برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/2700/ک20/

http://fna.ir/ITHUHM

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:31

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/O1J25O
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

آژیر خطر ساخت و سازهای غیرمجاز مدت‎هاست که در استان‎های شمالی به صدا درآمده و مسؤولان قضایی و نظارتی برای مقابله با این رویه ناخوشایند به خط شدند اما توقف این پدیده همچنان به ایستگاه آخر نرسیده است.

خبرگزاری فارس: آژیر خطر ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان/ پدیده شومی که به ایستگاه آخر نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تولد ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق خوش آب و هوایی که باید لذت سرسبزیِ آن نصیب عموم مردم شود در چنگ افراد پرطمعی قرار گرفته که تاوان آن متوجه جامعه شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در خصوص میزان ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراستاندارد در استان گفت: بر اساس آمار غیررسمی متاسفانه به جزء مرکز استان و تا حدودی شهرستان گنبدکاووس در سایر شهرها ساخت و ساز غیرمجاز خیلی بیشتر از ساخت ‎و سازهایی است که از فرآیند قانونی طی می‎شود.

سید مجتبی موسوی افزود: شاید تصمیمات غیرکارشناسی سبب شده مردم به ساخت و ساز غیرمجاز ترغیب شوند متاسفانه در برخی از شهرهای استان گلستان شاهد این هستیم که جرایم مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز خیلی کمتر از حق‌الزحمه و مبالغی که مربوط به مجوز پروانه گرفتن قانونی است، می‎شود که این روند می‎تواند ساکنان آن منطقه را تشویق به ساخت و سازهای غیرمجاز کند.

 

موسوی: نظام مهندسی دخالتی در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در روستای «زیارت» ندارد

وی گفت: در خیلی از شهرها چیزی که مربوط به حق‌الزحمه مهندسان بوده را متعادل کردیم تا مردم به سمت قانونمداری تشویق شوند.

این مقام مسئول در خصوص دلایل ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد: سازمان نظام مهندسی استان در خصوص روستای تاریخی «زیارت» شهر گرگان که یکی از مناطق خوب و گردشگری استان گلستان است هیچ دخالتی ندارد و اظهارنظر کردن برای ما در این زمینه بسیار مشکل است و باید سایر مسئولان پاسخگو باشند که در این چند سال اخیر چرا چنین اتفاقاتی در این منطقه افتاده است.

موسوی گفت: متاسفانه سازمان نظام مهندسی و مهندسان ما در فرآیند تولید ساخت و ساز غیرمجاز در انتهای تولید قرار دارند و باید شرایطی به وجود آید که ضمن آسیب‌شناسی از همان ابتدا جلوی این تخلفات گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه دو دسته ساخت و ساز غیرمجاز وجود دارد، افزود: در بخشی از شهرهای ما متاسفانه تعرفه‎هایی که مربوط به جرایم ساخت و سازهای غیرمجاز است خیلی کمتر از تعرفه‎هایی است که مجوز قانونی برای آن اخذ می‎شود که باید شوراها و مسئولان شهر نسبت به این موضوع توجه ویژه‎ای داشته باشند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: مسئولیت‎هایی که ما و مهندسان باید به آن توجه کنیم این است که اگر ساختمان حتی در انتهای کار بدون نظارت ساخته شوند اگر خدای ناکرده یک گواهی خلاف صادر شود علاوه بر هدررفت سرمایه ملی، باعث به مخاطره افتادن امنیت مردم می‎شود.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا با تخریب ساختمان‎های غیرمجاز اتفاقات خوبی در استان می‎افتد یا خیر؛ گفت: باید علاوه بر آسیب‎شناسی تلاش کنیم که ساختمان‎های غیرمجاز ساخته نشده تا منجر به تخریب شوند..

وی اظهار کرد: تخریب کردن برای برخی افراد کم درآمد و آسیب‌پذیر به اقتصاد خانواده آنها نیز ضربه وارد می‎کند لذا هر کدام از دستگاه‎های ذی‎ربط با قبول مسئولیت‎ها باید کنار هم قرار بگیرند حتی دستگاه‎های قضایی در این راستا تلاش کنند تا زمینه ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز در استان فراهم نباشد.

 

مقدم: عمده مشکلات امروز ناشی از راه حل‎های دیروزمان است

مدیرکل مدیریت بحران گلستان نیز در خصوص وجود ساخت‎ها و سازهای غیرمجاز گفت: حاکمیت باید برنامه بازدارنده داشته باشد ولی باید ببینیم با چه طیفی از مخاطبان مواجه هستیم.

صادق‎علی مقدم افزود: مخاطب مردمی ما هنوز آگاهی کافی ندارد، منطقه زیارت با سه خطر اصلی که جزو ریسکهای بالا است مواجه بوده که شامل مواردی نظیر سیل، زلزله و رانش زمین است و در این مسائل منطقه زیارت جزو مناطق قرمز است.

وی در خصوص اینکه ساخت و ساز در حریم رودخانه چقدر باید باشد، گفت: بر اساس نوع رودخانه تغییرات وجود دارد ولی حداقل یک حریم کمی و کیفی بستگی به نوع رودخانه متفاوت است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان افزود: کسانی که در بالادست ساخت و ساز کردند علاوه بر اینکه خودش و خانواده را به شدت در معرض خطر حوادث قرار دادند منابع آبی که خودشان و بقیه مردم در پایین دست استفاده می‎کنند را نیز به شدت آلوده می‎کنند که این مسئله تهدیدی به مراتب بالاتر از زلزله است.

مقدم عدم آگاهی و همکاری مردم از ساخت و سازهای غیرمجاز را یک ضعف دانست و اظهار کرد: وقتی شهروند بداند ساخت و سازهایی که انجام می‎دهد علاوه بر اینکه آب خوردن خودش را آلوده می‎کند سطوح پوشش میزان رواناب را چند برابر می‎شود و این امر موجب وقوع سیلاب در پایین دست می‌شود شاید به این سمت میل نکند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز غیراصولی می‎تواند یک ساخت و ساز غیرمجاز باشد، ادامه داد: ساخت و سازی که دارای مجوز باشد طراحی درستی برای ساختن نداشته باشد که قطعا پیامد آن کمتر از ساختمان غیرمجاز نخواهد بود.

مقدم بیان کرد: تراکم جمعیتی در یک منطقه بر اساس شرایط و زیرساخت‎هایی که در آن منطقه وجود دارد تعریف می‌شود ما چطور می‎توانیم در یک منطقه تراکم را تعریف کنیم ولی در یک فرآیندهایی یکسری کمیسیون‎ها به 10 برابر حد استاندارد تراکم را افزایش می‎دهند که این مسائل در جنوب گرگان به چشم می‎خورد.

وی بر لزوم سیستم پاسخگویی افراد تصمیم‎گیر تاکید کرد و افزود: دستگاه‎های نظارتی باید مسائل را تبدیل به سند کنند، فردی که تصمیم می‎گیرد مثلا در معابری که تراکم تعریف شده ارتقای تراکم می‎دهد چرا برخی کنار نشسته و مدیریت بحران باید به عنوان دستگاه حاکمیتی پاسخگوی عواقب آنها باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: موارد فوق فرآیندی است که بسیاری از دوستان خیلی قانونی و موجه آن را انجام می‎دهند به نظر بنده این افراد از آموزش کافی برخوردار نیستند و برخی مواقع تصمیماتی می‎گیرند که مناسب نیست.

مقدم در خصوص ساخت دیوار حائل گفت: دیواره‌سازی برای ارتقای ظرفیت باربری نیست و با دیواره‌سازی با هر نوع سازه نگهبان می‌توانیم از ریزش دیواره‌ها جلوگیری کنیم.

وی در خصوص ساخت و سازهایی که تحت عنوان مسکن مهر در استان گلستان ساخته شده نیز بیان کرد: مسکن مهر توسط تیم فنی طراحی شده اما متاسفانه با نشست مواجه شد و به عنوان یک مشکل اساسی قلمداد می‎شود.

مقدم ابراز امیدواری کرد روزی فرا رسد که مشکلات امروزمان ناشی از راه حل‎های دیروزمان نباشد عمده‎ای از مشکلات ما امروزه راه حلی بوده که بدون مطالعه ارائه شده است.

 

سردارزاده: شهرداری با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری گلستان نیز در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: نظارت شهرداری، به ساخت و سازهای غیرمجاز معطوف شده است

احمد سردارزاده در خصوص وظایف شهرداری‎های استان در ساخت و سازها و در صورت بروز اشتباه و خطا و نحوه برخورد با متخلفان اظهار کرد: هر شهر بر اساس نقشه مصوبی که مورد تصویب شورای عالی شهرسازی قرار می‎گیرد برای شهرهای کوچک‌تر به عنوان طرح جامع و طرح هادی مبادرت به سیاستگذاری در بخش ساز و ساخت می‌کند

وی با اشاره به اینکه محدوده قانونی شهرها مشخص شده است، افزود: شهرداری بر اساس قانون مرجع صدور  پروانه ساختمانی در واقع مرجعی است که مجوز لازم برای ساخت و ساز را به هر شهروند بر اساس تقاضا و امکانی که قانون برای عرصه مورد نظر مشخص کرد، فراهم می‎کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری گلستان  با اشاره به نظارت شهرداری‌ها در امر ساخت و سازها گفت: این نظارت در کنار نظارت عالیه مجموعه راه و شهرسازی نسبت به پروانه‎های صادره از سوی شهرداری به عنوان مرجعی که طرح‎های جامع شهر را ابلاغ می‎کنند، وجود دارد.

سردارزاده افزود: اصولا واحد اجرایی در شهرداری‎ها برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و مقابله و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ایجاد شده است رفتار شهرداری باید طوری باشد که هرگونه ساخت و سازی که غیرمجاز است و یا خلاف پروانه صادر شده است، حتما جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تخلف و خطایی در ساخت و ساز انجام بگیرد شما از نظر قانونی چه برخوردی با این افراد می‎کنید، گفت: قانونگذار روال تعامل فیمابین را کاملا پیش‌بینی کرده و مالک را موظف کرده در زمان احداث ساختمان حتما از شهرداری پروانه بگیرد.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری گلستان ادامه داد: قانون شهرداری را موظف کرده براساس طرحی که مصوب شده است و در طرح جامع و طرح هادی که توسط راه و شهرسازی ابلاغ می‎شود، پروانه را صادر کند و مهندس نظام مهندسی را مکلف کرده بر اساس قراردادی که با مالک می‎بندد حتما اصول فنی را نظارت کند و گزارش مرحله‎ای بدهد و اگر در هر یک از این مراحل قصوری اتفاق بیفتد یک نظارت عالیه از مجموعه راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری و دفتر امور شهری پیش‌بینی کرده که این نظارت‎ها وجود دارد.

سردارزاده در خصوص طرح جامع شهر گرگان گفت: طرح جامع و طرح تفضیلی شهر گرگان با پیگیری‎هایی که انجام شد ابلاغ و مراحل نهایی آن در شورای عالی شهرسازی و معماری پیگیری می‎شود و از طریق حوزه معاونت هماهنگی عمرانی و شهرداری گرگان به محض تصویب اجرایی می‎شود.

انتهای پیام/2307/و

http://fna.ir/O1J25O

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:00

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/V74USY
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: با تکیه بر اصول اسلام می‌توان رونق اقتصادی ایجاد کرد و نیازمند ابرقدرت‌ها و دشمنان نبود.

خبرگزاری فارس: تکیه بر اصول اسلام عامل ایجاد رونق اقتصادی و عدم نیاز به ابرقدرتهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همه می‌دانند فعالیت در عرصه فرهنگی از سخت‌ترین کارهاست و به دلیل پیچیدگی فراوان این حوزه کسانی که ورود پیدا کرده‌اند می‌دانند که ساختن جامعه‌ای پاک و نزدیک به اسلام ناب دشواری‌های بسیاری دارد.

سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان نهاد زیرمجموعه مقام معظم رهبری وظایف بسیار سنگینی دارد و طی سالیان گذشته همواره محور فعالیت‌های فرهنگی در کشور بوده است و در هر موضوعی که ورود پیدا کرده، خوش درخشیده است.

خدمات فراوان این نهاد انقلابی بر کسی پوشیده نیست به طوری که همواره مورد تمجید امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) قرار گرفته و این مایه دلگرمی است که نیروهای این سازمان با قوت قلب و انگیزه مضاعف کار کنند.

اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز به دلیل رسالت ذاتی که در حوزه فرهنگی برای اشاعه اسلام ناب و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی و نشر اخلاق و خوبی‌ها و شناخت توطئه و مقابله با آنها دارد اقدامات ستودنی در همه ابعاد داشته است.

یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور آشنایی بیشتر با اهداف و فعالیت‌های تبلیغات اسلامی کردستان گفت‌و‌گویی با حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان انجام داده‌ایم که در ذیل می‌خوانید.

فارس: جناب آقای کرمی، کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب لقب گرفته است، بفرمایید تبلیغات اسلامی در این استان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

همانطور که مستحضرید زیربنایی‌ترین اقدام برای بقای هویت دینی و ملی تقویت فعالیت‌های فرهنگی است و فرهنگ که تاریخ ملت‌ها را می‌سازد و به آنها هویت می‌بخشد لذا در هر جامعه‌ای اولین قدم برای زنده ماندن آنها تقویت فرهنگ است.

در ایران اسلامی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده، مردم و ملت ما به دنبال کمال و رستگاری براساس شریعت مقدس اسلام هستند.

سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی که زیر نظر مقام معظم رهبری است و از افتخارات جمهوری اسلامی به شمار می‌رود از بدو تاسیس خدمات ارزشمندی به فرهنگ و دین داشته است.

سازمان تبلیغات اسلامی دارای رسالت سنگینی در حوزه فرهنگی است از جمله وظایف و اهداف این نهاد انقلابی اشاعه و احیای اندیشه ناب اسلام در همه زمینه‌های مورد نیاز و تقویت روح ایمان و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به ویژه نسل جوان و دفاع از اصول اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و برانگیختن احساسات عمومی مردم در قبال آموزه‌های دینی و اهداف نظام، شناساندن معروفات و منکرات و تلاش برای انجام معروفات و منع از منکرات که تمام این موارد نیازمند برنامه‌ریزی و هوشمندی خاص است که از سازمان تبلیغات اسلامی توقع می‌رود.

این سازمان با استفاده از توان انجمن‌ها و کانون‌های مردم نهاد، تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌های فرهنگی تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهد گرفت که در استان کردستان قدم اثرگذار در حوزه فرهنگ و دین و ترویج ارزش‌های اسلامی و همچنین تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، بردارد.

فارس: برای تحقق شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» چه اقداماتی از سوی این اداره‌کل باید انجام گیرد؟

با توجه به اینکه نهاد مقدس سازمان تبلیغات اسلامی افتخار دارد زیر نظر ولایت امر فعالیت کند بیش از دیگران  و سایر نهادها وظیفه دارد در تحقق منویات و دستورات مقام معظم رهبری قدم بردارد.

سازمان تبلیغات اسلامی مهمترین وظیفه‌ای که در این خصوص دارد، فرهنگ سازی است چرا که می‌توان با فعالیت فرهنگی بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

یکی از اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم استفاده از وجود مبلغین دینی که هر ساله تعداد زیادی از آنها در مناطق مختلف اعزام می‌شود و می‌توانند با زیربنا قرار دادن کتاب خدا و سنت رسول اکرم(ص) برای مردم در حوزه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری بپردازند و هر آنچه را که در خصوص اقتصاد مقاومتی از جمله استقامت در برابر توطئه‌های دشمن و روی پای خود ایستادن و تلاش و کوشش مردم برای خنثی کردن دسیسه‌های آنان در حوزه اقتصاد و امید دادن به مردم با برگزاری دوره‌های اموزشی لازم است، انجام دهند و این خودباوری و ایمان را به مردم بدهند که با تکیه بر اصول اسلام می‌توان رونق اقتصادی ایجاد کرد و نیازمند ابرقدرت‌ها و دشمنان نبود.

فارس: نظر شما در خصوص تعامل و همکاری با دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استان به منظور پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی اداره‌کل چیست؟

تمام دستگاه‌های فرهنگی که در نظام جمهوری اسلامی تاسیس شده‌اند براساس نیاز بوده و هر دستگاهی وظیفه خاصی برعهده دارد که ممکن است از عهده مابقی نهادهای فرهنگی برنیاید لذا وظایف سازمان تبلیغات اسلامی هم کاملا روشن است و ما به تنهایی قادر نخواهیم بود که همه اهداف فرهنگی را به پیش ببریم لذا هنر مدیران فرهنگی این است که با داشتن تعامل و همکاری با دیگر نهادها در حوزه فرهنگ ظاهر شوند چراکه رعایت اصل تعامل و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها برای رسیدن به اهداف ضروری است.

اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز ضمن اینکه ارتباط لازم با دیگر دستگاه‌ها را دارد در راستای تقویت این تعاملات قدم برداشته و حتما با نهادهای فرهنگی دیگر همکاری خواهد کرد.

فارس: برای توسعه فرهنگ دینی و ترویج ارزش‌های ناب محمدی(ص) که از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود چه باید کرد و چه راهکاری برای گسترش دامنه فعالیت‌های فرهنگی دینی باید در پیش گرفت؟

از مهمترین اقدامات در این خصوص داشتن برنامه و چشم‌انداز و تعریف اهداف است چراکه انسان بدون نقشه راه و تعیین مسیر به هدف نخواهد رسید لذا لازم است با مطالعه دقیق و داشتن برنامه مدون در این مسیر حرکت کرد و آنچه که برای ما مهم است باید چراغ راه ما باشد و تبعیت و بهره‌گیری از اندیشه‌های کلامی و قلمی امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی است و این می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیکتر کند.

فارس: لطفا به برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در سال‌جاری هم اشاره‌ای داشته باشید..

اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان ماموریت‌های زیادی در حوزه فرهنگ دارد و در همه ابعاد برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در سراسر استان فعال است و همه مردم استان اعم از شیعه و سنی از برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی بهره‌مند خواهند شد.

بخش عمده‌ای از برنامه‌های ما در حوزه اهل سنت اجرا می‌شود و برای ما تفاوتی ندارد که در کدام منطقه مشغول انجام ماموریت هستیم، حال ما در همه شهرستان‌های استان به طور یکسان تمام برنامه‌هایی که از قبل پیش‌بینی کرده‌ایم به اجرا در می‌آوریم.

در حوزه فعالیت‌های قرآنی به دلیل علاقمندی مردم کرد و اهل سنت و به طور عام در استان کردستان به برنامه‌های قرآنی، دارالقرآن کریم این اداره‌کل برنامه‌های تخصصی از جمله حمایت و توسعه موسسات قرآنی، حمایت و توسعه خانه‌های قرآنی شهری و روستایی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی، برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت معلمین قرآنی، تربیت مدرس حفاظ، تربیت داوران قرآنی و برگزاری صدها کلاس قرآنی در سراسر استان را برگزار می‌کند.

برنامه‌های حوزه زنان و خانواده که امروزه این مقوله با وجود اطلاعات بسیار زیاد در فضای مجازی و غیره وارد این حوزه شد و اعتقادات خانواده‌ها را به خطر انداخته و مشکلات زیادی را در بنیان خانواده‌ها ایجاد کرده است، ما در این حوزه باید ورود جدی داشته باشیم و زنان و دختران و خانواده‌ها را زیرپوشش برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی قرار بدهیم تا بتوانیم بخشی از این آسیب‌ها را کم کنیم.

برنامه‌های در حوزه فرق و مذاهب و آموزش برای همه اقشار در همه موضوعات مورد نیاز داریم چرا که آموزش کمک می‌کند که راه برای ما فراهم‌تر شود و با آموزش است که می‌توان دانش جامعه را ارتقا داد وقتی دانش ارتقاء یافت خودبخود مردم به سوی پیشرفت و تعالی سوق پیدا می‌کنند و بسیاری از آسیب‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

فارس: ظرفیت‌های استان کردستان برای پیشبرد اهداف تبلیغات اسلامی استان را چگونه می‌بینید؟

الحمدالله در استان کردستان ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار خوبی وجود دارد که انگیزه ما را مضاعف می‌کنند که بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر در حوزه فعالیتهای فرهنگی حرکت کنیم.

یکی از فرصت‌های خیلی خوبی که در استان کردستان وجود دارد امنیت و آرامش مثال زدنی است که به یمن جانفشانی شهدای گرانقدر و ایثارگران و دلسوزان نظام و رهبری‌های مقام معظم رهبری این نعمت به دست آمده و این مهمترین مولفه برای آغاز هر فعالیتی است و نیز همراهی بسیار خوب مردم کردستان که مردمانی با فرهنگ و دین دار هستند با نظام و وجود نماینده مقام معظم رهبری که انسان تلاشگر و جهادگری در عرصه فرهنگی هستند پتانسیل‌های بسیار خوبی هستند که ما به راحتی به کارهای فرهنگی بپردازیم.

فارس: وظیفه نسل جوان در پاسداری و حراست از ارزش‌های دینی چیست؟

قبل از اینکه نسل جوان وظیفه داشته باشند، این ماییم که وظیفه مضاعف داریم که اندیشه‌های ناب اسلام محمدی را برای آنها تبیین کنیم چون جوانان آمادگی پذیرش هرگونه افکار ناب و زلال را دارند و روح آنها پاک است لذا ما باید آنها را به سمت خوبیها و ارزش‌ها سوق دهیم، وقتی این اتفاق افتاد آنها قطعا به وظایف انقلابی خود که همان دفاع از آرمان‌های امام راحل، شهدا و سربازی برای ولایت و رهبری است به خوبی انجام خواهند داد کما اینکه این وظیفه قبلا و در حال حاضر به خوبی صورت می‌گیرد.

فارس: سخن آخر جنابعالی در این حوزه؟

انشاءالله ما در نظر داریم با همفکری و همکاری پرتلاش در اداره‌کل تبلیغات اسلامی در سال 95 برنامه‌های دقیقی با مطالعه و برنامه‌ریزی مورد نیاز خود را در همه حوزه‌ها از جمله آموزش، فرق و مذاهب، اعزام و استقرار، حوزه زنان و خانواده، حوزه فعالیت‌های قرآنی و غیره را به اجرا درآوریم و سعی خواهیم کرد از فعالیت‌های روزمره و کم بازده خوداری کنیم و بیشتر با برنامه‌های جدید و اثرگذار ورود پیدا کنیم.

*********************

گفت‌وگو از: عدالت ناصری

********************

انتهای پیام/79007/صا40

http://fna.ir/V74USY

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:00